Tandpijn

Wat is tandpijn?

Tandpijn wordt meestal gebruikt als algemene term voor pijnklachten in de mond of kaak, en is voornamelijk het resultaat van tandheelkundige aandoeningen. Meestal wordt tandpijn veroorzaakt door een blootliggende zenuw, een afgebroken tand of tandvleesperikelen. Tandpijn kan verergeren door koud of warm te eten of drinken. Ook kaakgewrichtsklachten kunnen voor hevige pijn zorgen, wat verergerd kan worden door het langdurig kauwen (bijvoorbeeld kauwgom).

Een grondig mondonderzoek, inclusief radiografische opnames, kan ons helpen de oorzaak van tandpijn te bepalen.

Door een halfjaarlijkse controle kunnen veel problemen vermeden worden

Radiografische opname van tanden in de onderkaak

Radiografische beeldvorming

Door het nemen van radiografische foto’s kunnen wij uw mondsituatie beter beoordelen. We nemen deze foto’s enkel wanneer het volgens ons een noodzakelijke stap in de behandeling is. Aan de hand van deze beelden kunnen we zien hoe de wijsheidstanden georiënteerd zijn, waar de kaakzenuw loopt, hoe gezond de tanden onder het tandvlees zijn, etc.

Beeldvorming is in de moderne tandheelkunde een noodzakelijk instrument.

Probeer kauwgom zo veel mogelijk te vermijden om het kaakgewricht te ontlasten