Ontstoken tandvlees

Een goede mondgezondheid begint met gezond tandvlees

Verschillende studies tonen aan dat er een verband is tussen tandvleesproblemen en aandoeningen zoals hart- en vaatziekten en diabetes. Uw tandvlees houdt u gezond door uw gebit tweemaal per dag grondig te reinigen met een tandenborstel, tandenstokers, flossdraad en interdentale borsteltjes. Ook het regelmatig verwijderen van tandsteen zorgt ervoor dat uw tandvlees gezond blijft. Een halfjaarlijkse controle is dus voor iedereen sterk aan te raden!

Ontstoken tandvlees herkent u door:

• een felrode kleur
  • eventuele zwellingen
  • bloedingen tijdens het poetsen van de tanden
  • slechte adem
  • vieze smaak in de mond
  • algemene gevoeligheid voor temperatuurschommelingen in de mond

Omdat dit in een beginnend stadium vrijwel pijnloos is, zijn de meeste mensen zich er niet van bewust. De ontsteking kan zich echter verder uitbreiden naar het kaakbot waar het dit gaat aantasten. In een vergevorderd stadium kan dit leiden tot tand- en botverlies. Het is dus erg belangrijk om twee keer per jaar uw gebit te laten controleren.