Urgentie

Algemene tandheelkunde

Dringende gevallen

Bij dringende gevallen proberen wij onze patiënten steeds zo snel mogelijk te helpen. Afhankelijk van het tijdstip waarop u belt, zullen we er altijd naar streven u dezelfde dag nog te kunnen ontvangen.

Een urgent tandartsbezoek kan meerdere oorzaken hebben:

Aangetaste tandzenuw

De pijn wordt veroorzaakt doordat gaatjes niet tijdig gevuld zijn. De bacteriën hebben de tandzenuw bereikt en dit zorgt voor irritatie. In dit geval is er een typische gevoeligheid voor koude en/of warmte.

Val of ongeval

Indien u door een ongeval één of enkele tanden verloren heeft (of delen ervan), is het raadzaam om zo snel mogelijk langs te komen bij de tandarts. Bewaar de verloren tand(en) in de eigen mond, of in een kommetje met melk.

Abces

Indien er zich een ontsteking voordoet met pusophoping rond de tand, gaat dit vaak gepaard met hevige pijn. De kaak kan dan ook gezwollen zijn.

Wat doen bij urgentie?

Indien u last heeft van hevige tandpijn, kunt u ons elke werkdag telefonisch bereiken van 08u tot 19u en op zaterdag van 08u30 tot 12u30.

Op zon- en feestdagen kunt u terecht op een georganiseerde wachtdienst.